- Facebook is nog altijd een belangrijke peiler voor moederbedrijf Meta, ondanks de ambities op het gebied van de metaverse.
- Het socialmediaplatform is “springlevend”, stelt de baas van Facebook Tom Alison.
- Insider sprak met Alison over hoe Facebook het platform aantrekkelijker wil maken voor ‘content creators’.
- Lees ook: Instagram is het nieuwe ‘visitekaartje’ van influencers en ondernemers – waarom dat goed nieuws is voor Meta
“Vergeet Facebook niet. Het is springlevend!” Die boodschap wil de baas van het socialmediaplatform graag overbrengen aan ‘content creators’, die wellicht meer bezig zijn met geld verdienen door te posten op Instagram of TikTok.
In een interview met Insider vertelt Tom Alison, de baas van Facebook bij Meta, dat het platform de mijlpaal van 2 miljard actieve gebruikers per dag heeft geslecht.
Die gebruikers zijn het publiek waar zogenoemde ‘content creators’, zelfstandigen die geld verdienen met social media, hun voordeel mee kunnen doen. Het publiek van Facebook betreft niet alleen “familie en vrienden”, benadrukt Alison.